Thursday 31 March 2011

Enam cara berjaya dalam blogging

Langkah pertama : Suara

Langkah kejayaan yang petama ialah mempunyai suara yang jelas. Blog adalah tentang perbualan. Blog memasang pada organisasi dan membantu menyampaikan keperibadian profesional dan syarikat. Memperjelas suara blog anda, yang terbaik adalah untuk berfikir dari perspektif pengguna. Gunakan  topik yang menyenangkan, kandungan yang menghibur, dan bernas. Sebuah suara blog adalah kurang serius dan lebih perbualan, ramah, dan informatif.  

Langkah kedua : Tema  


Blog terbaik adalah mempunyai tema. Tidak kira apapun tema blog, pembaca inginkan perspektif. Ada pula yang menggunakan tema untuk memberikan syarikat lebih peribadi. Banyak organisasi menetapkan blog untuk mengenal blogger, dapat berkongsi idea dan pendapat mengenai produk yang mereka tawarkan. Ianya juga untuk menarik minat kerana pembaca merasa mereka tidak hanya berkaitan dengan produk anda, tetapi mereka juga berkaitan dengan anda.
Langkah ketiga : Isi
Blog yang menarik, otentik, kandungan yang berharga diarahkan calon pelanggan dan saat ini yang paling menarik dan akhirnya yang paling berjaya. Blogging tidak perlu memakan masa. Beberapa posting blog terbaik yang pendek dan terus kepada isi. Organisasi kandungan juga merupakan titik untuk mempertimbangkan untuk skalabilitas. Blog teknologi membolehkan untuk tag atau label posting.

Langkah keempat : Desain

Sama seperti reka bentuk adalah faktor besar dalam kredibiliti website, desain dan kegunaan juga penting untuk kejayaan blog. Blog dibina ke laman web atau mempunyai tema sama dengan laman utama organisasi jika tidak di halaman itu sendiri. Memiliki rencana permainan untuk desain sebelum blog dibina adalah sangat penting. Online pemasar jarang mempunyai peluang kedua untuk membuat kesan blog pertama besar. Buatlah desain blog menghitung. Jika anda menyewa desainer blog, rancangan singkat kreatif.

Langkah kelima : Enjin pencarian

Penambahan malar kandungan segar dan kemampuan untuk membuat link di blog semua, bekerja untuk menarik carian. Gunakan frasa keutamaan utama semasa menulis menyalin, tajuk, dan hyperlink (link ke posting blog lain atau ke laman dalam blog atau laman utama) untuk membuat blog sebagai carian-siap mungkin. Biasakan menggunakan frasa kunci yang menjelaskan produk dan perkhidmatan, terutama dalam tajuk posting blog.

Langkah keenam : Outreach

Tawarkan untuk tetamu menulis di blog lain atau website untuk meningkatkan traffic ke blog anda. Wawancara orang berpengaruh di blog anda. Diwawancara mungkin akan menghantar "momen yang terkenal" mereka untuk pembaca blog mereka sendiri, senarai e-mel, facebook, Twitter dan banyak lagi. Cari blog yang saling melengkapi ke blog anda. Menyokong mereka di blog anda dan hubungi mereka untuk membiarkan mereka tahu bahawa anda lakukan. menyokong mungkin dikembalikan.
Listen
Read phonetically

Listen
Read phonetically




Listen
Read phonetically

Listen
Read phonetically








 

No comments:

Post a Comment