Monday 4 April 2011

10 kelebihan facebook untuk perniagaan

10 kelebihan facebook untuk perniagaan
- Mudah dipromosikan - Bagi yang merasakan susah untuk menaja orang, inilah perniagaan yang mesti di sertai kerana boleh diperkenalkan kepada orang ramai tentang perniagaan kita.
- Mendapat sokongan - Mendapat sokongan dari orang ramai melalui facebook 
- Kos murah - Tidak memerlukan kos yang tinggi untuk mempromosikan perniagaan di facebook 
- Perniagaan Sepanjang Masa - Boleh dijalankan sepanjang masa atau  selama 24 jam. Tidak perlu memasang komputer sepanjang masa kerana laman web kita menggantikan kita bekerja 24 jam. 
- Kurang Risiko - Risiko kerugian untuk perniagaan melalui facebook atau internet kurang  berbanding perniagaan kedai runcit.
- Boleh Menjual Lebih Satu Produk - Perniagaan internet melalui facebook ini dilakukan hampir kesemuanya automatik, maka kita boleh membuka peniagaan lebih dari 1 produk.Ini dapat mengembangkan perniagaan kita.
- Pelangan Dari Seluruh Dunia - Walaupun menjalankan perniagaan internet di facebook secara sambilan,pelanggan-pelanggan kita datang dari seluruh dunia 
- Tidak Perlu Jumpa Pelanggan - Kita tidak perlu berjumpa dengan pelanggan. Hampir segala-galanya dilakukan melalui membalas email, menerima tempahan dan promosi dilakukan di facebook. Jika ada sebarang masalah anda hanya perlu berkomunikasi dengan pelanggan melalui email, chat atau pun Yahoo! Mesengger!dan sebagainya.
- Tidak Perlu Memohon Lesen - Perniagaan internet di facebook tidak memerlukan lesen untuk perniagaan
- Tidak Perlu Menyewa Pejabat -Tidak perlu menyewa pejabat. Rumah kita sendiri pun boleh mnjadi tempat untuk menjalankan perniagaan kita. Kita hanya perlukan komputer dan talian internet.

No comments:

Post a Comment